Proiecte și activități de cooperare europeană ale Colegiului Economic „Delta Dunării” Tulcea – istoric
Istoric al principalelor activităţi de cooperare europeană în care a fost implicată şcoala noastră:
Perioada: 02.2014 – 06.2014
Activitatea/Proiectul: LET´S KEEP TALKING! – PROIECT eTwinning
Participanţi: Grupul țintă al proiectului (beneficiarii direcți) a fost format din 98 elevi de 17-18 ani ai învățământului liceal, din Uniunea Europeană.
Obiective: diversificarea şi îmbunătăţirea calităţii activităţilor extracurriculare; îmbunătățirea abilităților de comunicare a elevilor (prietenie, comunicare, respect, empatie, feedback etc.) utilizând e-mailul și alte tehnologii TIC; îmbunătățirea competențelor lingvistice a elevilor dar și cadrelor didactice implicate; promovarea cooperării europene și a schimbului de idei;
Aria curriculară: Limbă și comunicare, Tehnologii; Om și societate; Consiliere și orientare
Ţări partenere: Cehia, Franța, Italia și Spania.
Rezultate: Twinspace-ul proiectului
Îmbunătățirea abilităților de comunicare și de utilizarea a tehnologiilor TIC.
Legat de comunicarea în limba engleză rezultatul preconizat și atins a fost acela ca elevii să-și îmbogățească vocabularul.
Sursa/sursele de finanţare: Erasmus+, eTwinning (fără finanțare)
Perioada: 20.03.2013- 21.03.2014
Activitatea/Proiectul: RECYCLING – PROIECT eTwinning
Participanţi: Grupul țintă al proiectului (beneficiarii direcți) a fost format din 27 școli partenere, din Uniunea Europeană.
Obiective: Educarea în spiritul conservării mediului prin adoptarea unui comportament responsabil; Reciclarea pentru orice fel de deșeuri (hârtie , pet-uri , sticle etc.)
Aria curriculară: Limbă și comunicare, Tehnologii; Om și societate; Consiliere și orientare
Ţări partenere: Polonia, Turcia, Grecia, Georgia și Slovacia
Rezultate: Comunicare și interacțiune între culturile elevilor noștri , protecția mediu inconjurător, consecintele folosind din nou deșeurilor. Expoziție ,de material reciclabile în școală noastră. Colectarea de materiale reciclabile (hartie, carton, sticla,Pet-uri); Împarțirea de fluturasi cu caracter ecologic cu ocazia Zilei Pamantului
Sursa/sursele de finanţare: Erasmus+, eTwinning (fără finanțare)
Perioada: 01.2014 – 04.2014
Activitatea/Proiectul: TAKE A PHOTO AND TELL YOUR STORY! – proiect eTwinning
Participanţi: Grupul țintă al proiectului (beneficiarii direcți) a fost format din 140 elevi de 15-19 ani ai învățământului liceal, din Uniunea Europeană.
Obiective: Obiectiv general: Valorificarea cunoștințelor de limbă engleză, a trăsăturilor fundamentale a culturii țărilor partenere, precum și dezvoltarea capacităților de utilizarea a noilor tehnologii TIC. Obiective specifice: Elevii au fost încurajați să comunice cu elevii parteneri din întreaga Europă și să ia contact cu diferitele culturi și stilurile de viață ale acestora; Elevii au fost stimulați să utilizeze limba engleză și tehnologiile TIC și în alte medii decât în mediul școlii, pe durata proiectului aceștia îmbunătățindu-și competențele de comunicare în limba engleză și TIC.
Aria curriculară: Limbă și comunicare (accent pe comunicarea în limbă engleză, socializare, lucrul în echipă); Tehnologii (TIC); Științe (Istorie, Geografie, Cultură etc.); Consiliere și orientare (cetățenie activă).
Ţări partenere: Armenia, Croația, Grecia, Spania și Turcia
Rezultate: Carte online de benzi desenate; Twinspace-ul proiectului; Îmbunătățirea abilităților de comunicare și de utilizarea a tehnologiilor TIC.
Sursa/sursele de finanţare: Erasmus+, eTwinning (fără finanțare)
Perioada: 09.03.2014-02.07.2014
Activitatea/Proiectul: “DIFFERENCES AND SIMILARITIES BETWEEN SPANISH AND ROMANIAN TEENAGERS”- proiect eTwinning
Participanţi: Proiectul s-a adresat tinerilor cu vârste cuprinse între 13 si 18 ani. La proiect au participat câte 6 elevi de la fiecare școală. Din partea Colegiului Economic “Delta Dunării” au participat 6 elevi din clasa a XII a B.
Obiective: Elevii să cunoască bogăția culturală a țarii lor; Elevii să cunoasca bogația altor culturi, altor țari; Promovarea respectului si a toleranței față de semeni. Să cunoască obiceiuri ale tinerilor din alte tări. Să cunoască și să comunice cu tineri de varsta lor din alte tări
Să-și utilizeze cunostințele de limba engleză pe care le-au dobândit în școala comunicând cu tineri din alte țări.
Aria curriculară: Limbă și comunicare, om și societate, arte, consiliere si orientare
Ţări partenere: Spania
Rezultate:
- Rezultatele obținute au fost că elevii participaniți au aflat mai multe despre țara lor dar și despre Spania, au legat prietenii cu colegii lor spanioli.
- Elevii și-au exersat cunoștințele de limba engleză dobândite în școală prin conversațiile pe care le-au purtat cu parterii lor spanioli pe mail dar și pe twinspace.
- Subiectele de discuție au avut ca temă: literatura, muzica, moda, petrecerea timpului liber, viața de elev. Elevii au realizat prezentări ppt pe aceste teme și apoi le-au publicat pe platformă.
Sursa/sursele de finanţare: Erasmus+, eTwinning (fără finanțare)
Proiecte și activități de cooperare europeană ale Colegiului Economic „Delta Dunării” Tulcea – istoric
Istoric al principalelor activităţi de cooperare europeană în care a fost implicată şcoala noastră:
Perioada: 07.04-13.04.2010
Activitatea/Proiectul: FAMILY FOLKLORE AND TRADITIONS
Participanţi: 1 profesor economist
Obiective: – prezentarea tradiţiilor şi a obiceiurilor specifice
Aria curriculară: Tehnologii
Ţara parteneră: Malta
Rezultate: -tehnicile out door folosite de lectori ilustrează că o abordare simplă, la faţa locului a „materiei prime” specifice turismului, dovedeşte o eficienţă maximă în dobândirea unor abilităţi profesionale specifice acestui domeniu.
Sursa/sursele de finanţare: FSE Comenius
Perioada: 05.07-16.07.2010
Activitatea/Proiectul: STAGE PEDAGOGIQUE POUR PROFESSEURS
Participanţi: 1 profesor de limbă franceză
Obiective: Contactul cu cercetarea pedagogică actuală; Însuşirea unor tehnici, metode noi de predare; Diversificarea metodelor deja folosite; Realizarea unui schimb de idei cu profesorii din lumea întreagă
Aria curriculară: Limbă şi comunicare
Ţara parteneră: Franţa
Rezultate: Îmbogăţirea tehnicilor şi procedeelor metodologice
Sursa/sursele de finanţare: FSE Comenius
Perioada: 17.07-24.07.2010
Activitatea/Proiectul: LIFE STYLE & SPORT ACTIVITIES
Participanţi: 1 profesor educaţie fizică
Obiective: Diversificarea metodelor moderne de predare-învăţare deja folosite; Realizarea unui schimb de idei cu profesorii din lumea întreagă
Aria curriculară: Educaţie fizică şi sport
Ţara parteneră: Cehia
Rezultate: Îmbogăţirea tehnicilor şi procedeelor metodologice
Sursa/sursele de finanţare: FSE Comenius
Perioada: 2009-2010
Activitatea/Proiectul: MAREA NEAGRĂ – MAREA MEDITERANĂ –UNIVERSITATE ŞI DIVERSITATE TURISTICĂ
Participanţi: 15 elevi şi 1 profesor limbă engleză
Obiective: Perfecţionarea procesului de formare profesională folosind curriculum şi baza materială a partenerului
Aria curriculară: Tehnologii; Limbă şi comunicare
Ţara parteneră: Turcia
Rezultate: – îmbogăţirea experienţei profesionale; – lărgirea orizontului profesional şi cultural; – schimburi de reţete şi meniuri de bucătărie; – contactul cu obiceiurile şi civilizaţia turcă
Sursa/sursele de finanţare: Leonardo da Vinci
Perioada: Septembrie 2011- august 2013
Activitatea/Proiectul: ”ACBBTC”- A CULTURAL BRIDGE BETWEEN TWO COUNTRIES”, UN POD CULTURAL INTRE 2 NAŢIUNI, ROMÂNIA –PORTUGALIA
Participanţi: – elevi ai Colegiului Economic și elevi ai scolii Escola Proffisional de Cuba, Portugalia
Obiective: promovarea dialogului intercultural in Uniunea Europeană; exprimarea diversității culturale și lingvistice; dezvoltarea spiritului de iniţiativă, autonomie, solidaritate, în rândul elevilor implicaţi în proiect; promovarea educaţiei interculturale, a toleranţei şi respectului pentru alte culturi etc.
Aria curriculară: Limba şi comunicare (lb. romana, lb. engleza); Om şi societate (istorie, geografie); Tehnologii ( informatica)
Ţara parteneră: Portugalia
Rezultate: Proiectul cultural inter european a sporit prestigiul Colegiului Economic,care era deja ”Scoala Europeana”, fiind un exemplul de buna practica in domeniul educațional in privința proiectelor europene finanțate de Comisia Europeana.
Sursa/sursele de finanţare: Erasmus
Perioada: 1999-2001
Activitatea/Proiectul: PROIECT DE DEZVOLTARE A ŞCOLILOR CU PROFIL TURISM ŞI ALIMENTAŢIE PUBLICĂ
Participanţi: 6 profesori
Obiective: Dezvoltarea de curriculum;Elaborarea de manuale;Metode de predare-învăţare centrate pe elev
Aria curriculară: Tehnologii
Ţara parteneră: Austria
Rezultate: – dotarea cu echipamente; – prestigiul ridicat al şcolii; – manuale „Economia întreprinderii” clasa a X-a; „Economia întreprinderii şi elemente de legislaţie” clasa a XI-a;
– dotarea agenţiei de turism –şcoală cu echipament de birotică; – dotarea laboratorului de tehnologie culinară cu obiecte de inventar
Sursa/sursele de finanţare: Ministerul afacerilor externe Austria Kulturkontakt
Perioada: 29.04-06.05.2001
Activitatea/Proiectul: VIZITA UNUI GRUP DE ELEVI ŞI PROFESORI DE LA LICEUL HOTELIER SACRE COEUR DIN SAINT CHELY D’APCHER, FRANŢA, LA TULCEA
Participanţi: 16 elevi şi 3 profesori
Obiective: Cunoşterea în mod direct a gastronomiei româneşti; Realizarea unei comparaţii între instruirea practică a elevilor români şi cea franceză; Realizarea în practică a unor reţete specifice gastronomiei franţuzeşti
Aria curriculară: Tehnologii; Limbă şi comunicare
Ţara parteneră: Franţa
Rezultate: – îmbogăţirea experienţei profesionale; – lărgirea orizontului profesional şi cultural; – dotarea bibliotecii şcolare cu un Larousse Gastronomic, dar şi cu alte cărţi de beletristică; – schimburi de reţete şi meniuri de bucătărie; – contactul cu obiceiurile, limba şi civilizaţia franceză; – achiziţionarea de materiale didactice; – creşterea reputaţiei instituţiei şcolare din care provin elevii
Sursa/sursele de finanţare: Comenius
Perioada: 24.03-05.04.2002
Activitatea/Proiectul: STRATEGII DE INSTRUIRE PRACTICĂ A ELEVILOR ROMÂNI ÎN FRANŢA LA LICEUL HOTELIER SACRE COEUR DIN SAINT CHELY D’APCHER
Participanţi: 12 elevi şi 3 profesori
Obiective: Consolidarea aptitudinilor şi competenţelor elevilor în domeniul hotelăriei; Creşterea perspectivelor de a găsi un loc de muncă mai bun; Dezvoltarea capacităţii de adaptare şi inserţie socială; Realizarea unei strânse legături între teorie şi practică; Creşterea perspectivelor de a găsi un loc de muncă mai bun
Aria curriculară: Tehnologii; Limbă şi comunicare
Ţara parteneră: Franţa
Rezultate: – îmbogăţirea experienţei profesionale; – lărgirea orizontului profesional şi cultural; – dotarea bibliotecii şcolare cu un Larousse Gastronomic, dar şi cu alte cărţi de beletristică; – schimburi de reţete şi meniuri de bucătărie; – contactul cu obiceiurile, limba şi civilizaţia franceză; – achiziţionarea de materiale didactice; – creşterea reputaţiei instituţiei şcolare din care provin elevii
Sursa/sursele de finanţare: Comenius
Perioada: 2001-2003
Activitatea/Proiectul: TOURNET
Participanţi: 540-600 elevi, 50-60 profesori
Obiective: Creşterea importanţei învăţământului în şcolile pilot pentru industria turismului; Îmbunătăţirea competenţelor, stimularea interesului şi deschiderea oportunităţilor privind cooperarea regională;
Aria curriculară: Tehnologii; Limbă şi comunicare
Ţări partenere: Austria-ţară coordonatoare, România, Bulgaria şi Albania Rezultate: – creşterea prestigiului şcolii şi a importanţei învăţământului turistic în regiune; – creşterea calităţii actului educaţional prin folosirea dotărilor şi a metodelor moderne; – dotarea şcolii cu bucătărie modernă pentru îmbunătăţirea instruirii practice; – elaborarea de manuale şcolare, aprobate MECT: „Marketing turistic – clasa a XI-a şi a XII-a”; – elaborarea de materiale didactice suplimentare; – perfecţionarea cadrelor didactice care au participat la seminarii în domeniile: instruire practică, managementul proiectelor, marketing, tehnologia informaţiei, etc; – derularea de proiecte şcolare în cadrul cărora s-au organizat excursii de studiu, seminarii şi un ghid turistic pentru judeţul Tulcea
Sursa/sursele de finanţare: Ministerul afacerilor externe Austria Kulturkontakt
Perioada: 16.06-29.06.2002
Activitatea/Proiectul: FORMAREA CONTINUĂ A PROFESORILOR DE LIMBĂ STRĂINĂ
Participanţi: 1 profesor limba engleză
Obiective: – dezvoltarea influenţei orale în limba engleză; – noi tehnici de predare; – înţelegerea mediului socio-cultural englez
Aria curriculară: Limbă şi comunicare – lb. engleză
Ţara parteneră: Anglia
Rezultate: – elaborarea de materiale didactice suplimentare (mape de lucru); – teste de verificare a problematicii de gramatică şi vocabular
Sursa/sursele de finanţare: Comenius
Perioada: 12.07-26.07.2004
Activitatea/Proiectul: PREGĂTIRE INTENSIVĂ PENTRU PROFESORI FLE
Participanţi: 1 profesor limba franceză
Obiective: Contactul cu cercetarea pedagogică actuală; Însuşirea unor tehnici, metode noi de predare; Diversificarea metodelor deja folosite; Realizarea unui schimb de idei cu profesorii din lumea întreagă
Aria curriculară: Limbă şi comunicare
Ţara parteneră: Franţa
Rezultate: – noi metode de predareM – perfecţionarea metodologică în predarea gramaticii, vocabularului şi pronunţiei; – îmbunătăţirea abilităţilor TIC; – contactul cu obiceiurile, limba şi civilizaţia franceză
Sursa/sursele de finanţare: Comenius
Perioada: 2004
Activitatea/Proiectul: PERFECŢIONAREA FORMĂRII PROFESIONALE A ELEVILOR DE LA ŞCOALA POSTLICEALĂ
Participanţi: 4 elevi şi 1 profesor
Obiective: Perfecţionarea procesului formării profesionale prin instruire practică la agenţii economici
Aria curriculară: Tehnologii; Limbă şi comunicare
Ţara parteneră: Franţa
Rezultate: – ghidul activităţilor de instruire practică
Sursa/sursele de finanţare: Comenius
Perioada: 2004-2005
Activitatea/Proiectul: STRATEGII DE INSTRUIRE PRACTICĂ A ELEVILOR ROMÂNI ÎN FRANŢA LA LICEUL HOTELIER SACRE COEUR DIN SAINT CHELY D’APCHER
Participanţi: 12 elevi SAM, 2 maiştri instructori şi 1 profesor de limbă franceză
Obiective: Perfecţionarea procesului de formare profesională folosind curriculum şi baza materială a partenerului
Aria curriculară: Tehnologii; Limbă şi comunicare
Ţara parteneră: Franţa
Rezultate: – elaborarea unui dicţionar de conversaţie profesională; – creşterea eficienţei activităţii cadrelor didactice şi a interesului în procesul propriu de formare
Sursa/sursele de finanţare: Leonardo da Vinci
Perioada: 2004-2005
Activitatea/Proiectul: WATER AND LIFE
Participanţi: 5 profesori şi elevi
Obiective: Dezvoltarea dimensiunii europene a educaţiei în şcoală; Promovarea conştiinţei interculturale; Creşterea prestigiului şcolii în comunitatea locală; Evidenţierea rolului apei şi a impactului asupra vieţii omului
Aria curriculară: Tehnologii; Limbă şi comunicare; Ştiinţe; Om şi societate
Ţara parteneră: Colegiul Economic- şcoală coordonatoare; Letonia; Finlanda
Rezultate: Rezultate comune: CD jurnal proiect, carte bilingvă „Water and Life”; Rezultate proprii: CD „Obiceiuri şi tradiţii locale”, Pliant „Biodiversitatea Deltei Dunării”, Pliant „Ghidul Judeţului Tulcea
Sursa/sursele de finanţare: Comenius
Perioada: 2007
Activitatea/Proiectul: STAGIU DE METODOLOGIE
Participanţi: 1 profesor de limbă franceză
Aria curriculară: Limbă şi comunicare
Ţara parteneră: Franţa
Rezultate: Îmbogăţirea tehnicilor şi procedeelor metodologice
Sursa/sursele de finanţare: Comenius
Perioada: 2008
Activitatea/Proiectul: STAGIU PEDAGOGIC INOVATOR
Participanţi: 1 profesor de limbă franceză
Aria curriculară: Limbă şi comunicare
Ţara parteneră: Franţa
Rezultate: Îmbogăţirea tehnicilor şi procedeelor metodologice
Sursa/sursele de finanţare: FSE Comenius
Perioada: 27.07-31.07.2009
Activitatea/Proiectul: LANGUE, CULTURE ET CIVILISATION
Participanţi: 1 profesor de limbă franceză
Obiective: Contactul cu cercetarea pedagogică actuală; Însuşirea unor tehnici, metode noi de predare; Diversificarea metodelor deja folosite; Realizarea unui schimb de idei cu profesorii din lumea întreagă
Aria curriculară: Limbă şi comunicare
Ţara parteneră: Franţa
Rezultate: Îmbogăţirea tehnicilor şi procedeelor metodologice
Sursa/sursele de finanţare: FSE Comenius
Perioada: 18.09.2009
Activitatea/Proiectul: O ZI LA PARLAMENTUL EUROPEAN DE LA STRASBURG – concurs euroscola
Participanţi: 16 elevi; 2 profesori limba engleza
Obiective: Familiarizarea cu Parlamentul European
Aria curriculară: Limbă şi comunicare
Ţara parteneră: Strasburg, Franţa
Rezultate: – îmbogăţirea orizontului cultural; – îmbunătăţirea viziunii privind cultura şi spaţiul european
Sursa/sursele de finanţare: FSE
Perioada: 26.10-30.10.2009
Activitatea/Proiectul: ÎNVĂŢAREA PE TOT PARCURSUL VIEŢII
Participanţi: 1 profesor de limbă franceză
Obiective: Dezvoltarea competenţelor lingvistice la elevi; descoperirea caracteristicilor strategice ale elevilor şi adaptarea strategiilor de predare la acestea; Identificarea unor tehnici de exploatare a documentelor audio, audiovizuale, scrise şi artistice; Familiarizarea cu noi activităţi metacognitive, de reinvestire şi de structurare; Conceperea de exerciţii de creativitate, de înţelegere şi de producere a mesajului oral.
Aria curriculară: Limbă şi comunicare
Ţara parteneră: Franţa
Rezultate: – contact cu elementele de cultură franceză actuală şi autentică; – îmbogăţirea orizontului cultural; – îmbunătăţirea viziunii privind cultura şi spaţiul francez şi francofon
Sursa/sursele de finanţare: FSE Comenius