Sâmbătă, 29 februarie 2020 şi duminică 1 martie 2020, la Colegiul Economic ”Delta Dunării” Tulcea se desfășoară cursul de formare ”Profesori fericiți, elevi fericiți, părinți mulțumiți”.
Cursul de formare se desfășoară, ca urmare a unei ”întâlniri fericite” între nevoile acute de perfecționare resimțite la nivelul colegiului și un program psihopedagogic lansat cu mult succes la nivel național ”Cum să fii profesor fericit – de la teorie la practică” de către psihologul Mirela Horumbă și profesor Andreea Puiu.
Întâlnirea între cele două entități – Colegiul Economic ”Delta Dunării” Tulcea și cursul de formare este ”fericită” deoarece fiecare entitate caută să-și rezolve problemele proprii, uzând de experiența celeilalte părți.
În cadrul Colegiului Economic ”Delta Dunării” Tulcea constatăm creșterea amplorii unui fenomen îngrijorător – scăderea motivației față de învățare a elevilor și, în consecință a stimei de sine a acestora. Am încercat să compensăm până acum acest fenomen într-o măsură preponderent cantitativă: mai multe ore de pregătire suplimentară a elevilor pentru a obține rezultate școlare mai bune. Dar această cale și-a atins în mod firesc limita, deoarece este aproape absurd să soliciți profesorilor să asigure o eficiență mai ridicată a formării elevilor, în condițiile în care elevii nu doresc și nu sunt interesați de acest lucru.
Ca atare, un proces care a ajuns în această situație este tot mai puțin competitiv și, în mod inerent produce suferințe psihice atât elevilor cât și profesorilor.
Această cale trebuie abandonată deoarece ea este calea insuccesului, a efortului irosit și a nefericirii.
Am început căutările pentru o nouă cale, care să presupună motivarea treptată a elevilor noștri, un efort școlar mai consistent, care să înceapă să producă rezultate școlare mai bune.
În acest proces de re-motivare și creștere a stimei de sine, elevii nu pot fi lăsați singuri ci trebuie sprijiniți de profesorii lor, care nu trebuie să fie doar cei care le transmit informații ci știu și să asigure deblocarea motivației și a încrederii elevilor în realizarea prin efort a propriului lor progres școlar. Pentru a putea realiza această schimbare la nivelul lor, și profesorii trebuie să se schimbe, deoarece schimbarea atitudinii lor conduce la schimbarea atitudinii la nivelul elevilor.
Aceasta este noua cale, care poate asigura creșterea eficienței didactice, prin schimbările calitative pe care le produce la nivelul elevilor și al profesorilor.
Numai că, pe această nouă cale, ne trebuia un îndrumător, o călăuză și, după multiple căutări, cred că am identificat corect oferta d-nei psiholog Mirela Horumbă și a d-nei prof. Andreea Puiu, care, folosind noile achiziții ale psihologiei și neuroștiințelor, vor fi capabile să ne instrumentalizeze acest demers.
Pe parcursul acestui drum, reușind să deblocăm energiile elevilor și ale profesorilor, vom obține rezultate școlare mai bune, vom fi mai mulțumiți sau, chiar așa cum susțin organizatorii cursului, ”mai fericiți”.
Vă așteptăm la curs!
DIRECTOR,
PROF. DR. LUCAN LIVIU
Sâmbătă 29 februarie 2020 – pentru profesori:
- Modul I – 845 – 1015
- 1015-1030 – pauză
- Modul II – 1030 – 1200
- 1200-1215 – pauză
- Modul III – 1215 – 1345
- 1345-1500 – pauză masă
- Modul IV – 1500 – 1630
Duminică 1 martie 2020 – pentru elevi și părinți:
- 900 – 1030 – elevii cls. a IX-a / părinți / profesori diriginți = total 99
- 1030 – 1045 – pauză
- 1045 – 1215 – elevii cls. a XII-a / părinți / profesori diriginți = total 99